Díj be nem szedő

Mit jelent a szolgáltatás szó magyarul?

Mit jelent a szolgáltatás szó magyarul?

Még szerencse, hogy alacsony a vérnyomásom… A hét elején a Díjbeszedővel töltöttem a délelőttöm egy részét. Mára kitisztult a kép, de a probléma megoldása helyett a Díjbeszedő ügyfélszolgálata abban jeleskedett, hogy miképpen marasztaljon el engem, mint ügyfelet, holott két hete csak azért molesztálom őket, hogy a fogyasztásnak megfelelő összeget fizethessem, amit ők tévesen nem számláztak.

A történet úgy kezdődött, hogy regisztráltam a díjnet.hu-ra, mert amit csak lehet online intézek. A saját lakásomén kívül, a szomszédom felújított lakásának számláit is én rendezem, mivel ő külföldön él, és a magyar bürokrácia útvesztőiben végképp elveszne. Július 23-án lejelentettem a mérőállást mindkét lakásra nézve, megkaptam a visszajelzést, és vártam, hogy megérkezzen az online-számla. Augusztus 16-án megérkezett a számla, erről e-mailben kaptam értesítést, és azt láttam, hogy a szomszédom lakásához egy nulla fogyasztású számlát rendeltek (345 forint), ahelyett, hogy a lejelentett fogyasztást (14-6 köbmétert) számlázták volna. A hibát azonnal jelentettem a díjnet-rendszeren belül, kaptam is egy visszaigazolást, hogy harminc napon belül intézkednek. Gondoltam, hogy ez vicc, biztos hamarabb is el lehet intézni, hiszen a hó végén emelik le a számlámról az összeget, és a kérésem csupán annyi, hogy ne a minimális, hanem a fogyasztásnak megfelelő, nagyobb összeget fizethessem… igen, vannak még ilyen különcök, akik azért “küzdenek”, hogy fizethessenek…

Nos, a díjbeszedő nem siette el a dolgot, ezért a hét elején felhívtam az ügyfélszolgálatot, és 26 percet beszéltem egy rendkívüli módon ostoba és érthetetlen ügyintézővel, aki minden áron be akarta bizonyítani, hogy a hibáért én vagyok a felelős, és nekem kell kijavítanom, ők tiszták, mint a szűzlány a most hullott havon. Eközben először a meghatalmazásomat próbálta kikezdeni (ügyvéd előtt, a lakás vásárlása során adott teljes körű meghatalmazás), majd össze-vissza handabandált, hogy miért nem lehet megoldani azt, hogy a hó végén a fogyasztásnak megfelelő összeget vonják le tőlem… 26 perc után, mivel a felettesét nem volt hajlandó adni, a panaszkezeléshez fordultam, ahol egy lényegesen értelmesebb, a problémát felfogó ügyintézővel volt dolgom, akinek azonnal elküldtem e-mailen az összes “bizonyítékot”, hogy mekkora fogyasztásról tettem bejelentést és mikor. Ezzel együtt csak ma hívott fel egy műszaki ellenőr, és a következőt mondta: “Azért számláztunk nulla fogyasztást, mert rosszul adta meg a díjneten a mérőóra gyári számát” – átmentem a lakásba és újra leolvastam a 10 jegyű számot. Mire az úr közölte, hogy ez pontos, de nem kell az első két szám, és miután én a 10 számjegyet pötyögtem be, a rendszer eldobta az utolsó kettőt – ebből adódott az eltérés. Mégis, honnan kellett volna tudnom, hogy a gyári számnak csak egy részét kell beírni? És azt, hogy melyik részét? – azt miért nem közlik a díjnet.hu felületen? Esetleg azt is beállíthatnák a maguk rendszerében, hogy miután a kuncsaft beírja a mérőórán látható gyári számot, azt hagyják el, amit akarnak…

Miután tisztáztuk, hogy nem én vagyok az idióta, aki egy számot nem tud megadni, hanem a rendszerük kissé bugyuta, kértem, hogy akkor most számlázzák a valós fogyasztást, hogy ma azt fizethessem ki. “Azt nem lehet” – vette át az ügyfélszolgálat értetlen munkatársnője a beszélgetést. Ha a tényleges fogyasztás utáni számlát akarom fizetni, akkor menjek be az ügyfélszolgálathoz személyesen, és ott kegyeskednek megengedni, hogy kifizessem. Egyébként pedig javítsam ki a díjneten a gyári számot, és szeptember második felében jelentsem le az óraállást, akkor októberben megkapom az akkori tényleges fogyasztás szerinti számlát. Vagyis négy hónap fogyasztását egyszerre. Persze, én vagyok a hibás, hogy előbb akarok többet fizetni, a díjbeszedőnek nem érdeke, hogy a valós szolgáltatásért járó díjat időben kapja meg. Ezért dolgoznak ilyen lassan.

Nekem erről más a véleményem...

Nekem erről más a véleményem…

Ami különösen idegesítő ebben a történetben, az ügyfélszolgálat vehemens igyekezete, hogy az ügyfélből hülyét csináljon csak azért, hogy nekik ne kelljen egy hibát kijavítani. Úgy viselkedett az ügyintéző mintha én dolgoznék náluk, ő lenne a főnököm, aki rendre utasít engem, mert egyáltalán megzavartam a békés semmittevésben. Amikor a panaszkezeléshez fordultam, levelemre egy automatikus válasz érkezett, ami a történtek után kissé vicces:

“Tisztelt Ügyfelünk!

Elektronikus üzenetét megkaptuk, melynek feldolgozása megkezdődött. Levelére a mellékvízmérő mérőállás bejelentések kivételével – legkésőbb 30 napon belül válaszolunk.
Engedje meg, hogy felhívjuk figyelmét Magyarország vezető internetes számlakezelő rendszerére – www.dijnet.hu – melynek használatával Ön egyszerűen, ingyenesen és biztonságosan tekintheti meg illetve többféle módon is kiegyenlítheti számláit. Nem kell többet sorban állnia a postán, nem kell többet elkallódott számlalevelek után kutatnia. Ön döntheti el, hogy melyik számláját mikor és milyen módon (internetbank, bankkártya, mobiltelefon segítségével) kívánja rendezni.
Intézze a mérőállás bejelentést kényelmesen az Interneten!
A Díjnet rendszeren keresztül Önnek lehetősége nyílik a mellékvízmérő(k) aktuális állásának bejelentésére is. A mérőállás bejelentésekor kérjük, vegye figyelembe a számlán feltüntetett mérőállás bejelentésére vonatkozó időszakot is.
Regisztráljon most: www.dijnet.hu
Díjbeszedő Holding Zrt. ügyfélszolgálata

Miután feladtam a küzdelmet az értetlen ügyintézővel, a díjneten kijavítottam a gyári számot úgy, hogy elhagytam az első kettőt, a műszaki ellenőr telefonos utasításának megfelelően. Igaz, hogy ezt a változást csak úgy tehettem meg, ha lejelentem a mérőállást, mert a “rendszer” másként nem vette be a változtatást… noha a mi kerületünkben nem most, hanem csak szeptember végén kell – de ez már legyen a díjbeszedő problémája.

Comments Closed

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.